Ingatlanhirdetés piaca szemmel láthatóan módosult
Ingatlanhirdetés piaca: Bizonyára sokunknak feltűnt, hogy az online hirdetési oldalakon változások történtek, jelesül, hogy a világ jelentős hirdetési vállalatai nem kis teret vesztettek. Ezeknek az úgynevezett általános hirdetési portáloknak csappant a népszerűségük. Nem úgy, mint az autókra, vagy épp az ingatlanokra hangsúlyt fektető felületeknek. Utóbbiak sokkal sikeresebbnek mondhatóak, mint például öt-tíz évvel ezelőtt.
Miben más a piaci stratégia, mely növeli a népszerűséget?
Tudjuk, hogy rengeteg hirdetési oldal van jelen az online térben, és a legkülönfélébb termékeket vagy épp szolgáltatásokat kínálják.
Ami megkülönbözteti a hirdetőket, vagy, ha úgy tetszik a hirdetési oldalak szereplőit, az a stratégia, mellyel alapvetően dolgoznak.
Vannak úgynevezett horizontális és vannak vertikális felületek. A horizontálisak azok, mely oldalakon szinte bármilyen terméket, vagy szolgáltatást kínálhatnak az ott regisztrálók. A vertikális szolgáltatók pedig kifejezetten egy termékre, vagy szolgáltatásra koncentrálnak, például az ingatlan értékesítésre.
Ha logikusan gondolkodunk, láthatjuk, miben lehet megállapítani legjobban a vertikális oldalak növekvő népszerűségét. Az én meglátásom az, hogy a közkedveltség oka leginkább lehet, hogy célorientáltan kereshetünk a számunkra releváns dolgok között.
Míg egy általánosan bármit (is) hirdető oldalon esetleg nehezebb eligazodnunk, vagy éppen nem vagyunk kíváncsiak a hűtőszekrényekre, ha lakást vásárolnánk, addig egy vertikális oldalon célorientáltan csak a számunkra fontos dolgokról tájékozódunk. Rohanó világunkban – ami igazán nem számít közhelyesnek – prioritást élvez az idő, annak minél optimálisabb kihasználása.
A szolgáltatók is tisztában vannak a fentiekkel, tudják, hogy a saját célközönségüket sokkal hatékonyabban tudják megszólítani. Akár rövid, akár hosszú távon is, ha konkrét területre specializálódnak. Tudják, hogy jóval érdemesebb kevesebb helyen, de esetleg kiemelten hirdetni az általuk működtetett oldalak regisztrálóinak.
Nos, ha innen nézzük – és mondjuk mi a másik oldalon, mint hirdetők szerepelünk – láthatjuk, hogy tulajdonképpen jobban járunk, ha lakásunkat, házunkat, de akár autónkat a megfelelő helyen – ahol automatikusan bárki böngészne – hirdetjük, mintsem akár egy közösségi oldalon próbálunk megjelenni.
Eszembe jut a régi hentes üzlet, a fűszeres, vagy éppen a kicsi pékség még a hetvenes évekből. Oda mentünk, ahol azt vásároltuk, amire szükségünk volt.
Mészáros Ferenc
ingatlan és eszköz szakértő